Søk i denne bloggen

fredag 25. juni 2010

Foccacia med spinat og mozzarella

Smaker nydelig med en kopp te til...
Sterkt inspirert av Kaspara`s sin oppskrift Foccacia med spinat og mozzarella, kom bakeånden over meg i går kveld.
Dette anbefales på det sterkeste, passer utmerket både til frokost som til lunch eller kvelds.

Her kommer oppskriften som jeg har laget min egen lille vri på.
Melet som var brukt fikk jeg nemlig ikke tak i, i butikken på mitt hjemsted.

Foccacia med spinat og mozzarella
Deigen:
Sammalt spelt,100% spelt
Fullkornshvetemel
Hvetemel
2 1/2 dl vann
25 g gjær
1 ss olje
2 ts salt
Deigen heves lunt 1 t.

Fyll:
Fersk spinat, gis et lite oppkok, ta litt hvitløkskrydder i vannet, avkjøles litt og skjæres i biter.
Soltørkede tomater i olje, skjæres i biter.
Mozzarella skjæres i biter.

Kna deigen godt sammen, lag fire boller som du trykker flate.
Lag huller i deigen og putt i mozzarella, soltørkede tomater og spinat.
Dryss grovt havsalt på toppen.

Stekes i ovnen på 180 grader i ca. 15 min,

Bon Appètit!!






Ingen kommentarer: