Søk i denne bloggen

onsdag 25. mai 2011

Retro tapet og en glimrende idè...

 Jeg har fått en ny idè!
Lenge har jeg hatt planer om å legge fliser på veggen bak vasken på kjøkkenet.
Flisene er allerede innkjøpt, men har blitt liggende.
Og nå skal de få lov til å bli liggende, fordi jeg har nemlig tenkt å tapetsere veggen.
I dag var jeg å hentet tapeten fra Retro Villa.
Og den er like fin som på bildet jeg så, og passer bare helt glimrenede til fargene på kjøkkenet.
Turkis, blå og lilla. Fin, ikke sant!
Har tenkt å lakke over tapeten, fordi det blir jo alltid  en del vannsprut der.

Noen av dere som har erfaring med å lakke over tapet, som skal brukes på litt utsatte steder??
Vær så snill, gi meg en tibakemelding!
Jeg blir så glad for alle de koselige kommentarene fra dere, tusen, tusen takk!!
Det er så utrolig inspirerende!

Og varmt velkommen til nye følgere!
Ha en flott dag alle sammen, uansett hva dere skal gjøre.

Klem fra 

21 kommentarer:

Berit sa...

Veldig fine tapeter men jeg har ingen erfaring med å lakke tapeter. de vet det sikkert på hobbybutikk eller malingsbutikk. Lykke til

Hjertedamas blogg sa...

Gosj, for noen fantastiske tapeter og farger!!! Helt nydelige!!! Malerdamene på Hønefoss bruker tapet på bord og sånn, og da har de på lakk til slutt:DDDDD Sjekk i blogglista mi, etter deres blogg, dersom du ikke har dem i din liste!!!!! Lykke til!! Klemz Grethe

gult hus i svingen sa...

nydelige tapeter, blir sikkert finere enn fliser ja:) Har ikke sett noen som lakkerer tapet i sprutsonen, men har sett med glass/plexiglassplate over:) Da blir det jo lettvint å bytte tapet om en blir lei også:)Lykke til hva du enn velger:)

klem fra Trine:)

Hellohello baby sa...

Tapet over kjøkkenbenken er kjempe fint! Vet ikke noe om markering. Men det som og går er å ta mål og få tilpasset en herdet glassplate du kan ha over tapeten. Det har jeg flere venner som har. Sånne glassplater har de på IKEA eller du kan spørre på en ramme butikk :-) Lykke til!

Hellohello baby sa...

Mener selvsagt lakkering. Ikke markering. :-)

Dronninghuset sa...

du er et friskt pust i bloggverden, herlig.
jeg og tenkte på en glassplate foran tapeten....
lykke til,
klem Tove

H. sa...

Skjønne farger - blir spennende å se hvordan du løser problemet med vannsprut...... har dessverre ingen forslag til deg.

Ciao

RosMari sa...

Turkis, blått og lilla er nydelig farger sammen. Spennende ide med å bruke tapet under overskapene bak kjøkkendisken. Tror at tipset med en herdet glassplate over tapeten for å unngå vannsprut, må være tingen... Ha en fin dag!

Hildemiho sa...

super lekre tapeter. det må jo bare bli helt nydelig på kjøkkenet. jeg hadde gjort det samme jeg og hvis det ikke var for at det allerede er fliser der....og da gidder jeg rett og slett ikke. det får bli i neste drømmehus.. hihi
forresten super fine puter i innlegget under!
klem

erleichda sa...

Dette blir nok kjempe fint! Ser ut som det passer bra med reste av interiøret... du får vise bilder når gjort!
Ha en fin dag : )

Shy sa...

Fine tapeter i nydlege farger!
men eg har null erfaring, har berre gamle kjedleg blå fliser på kjøkkenet, - dei er forresten begynnt å ramle ned...

Anonym sa...

Lekre fargekombinasjoner på de tapetene. Min første tanke var glassplate oppå , men det ser jeg du har fått flere tips om. Uansett så gleder jeg meg til å se resultatet :)
Klem fra Ingunn :)

Unknown sa...

Wow, helt nydelige tapeter, for noen flotte farger og mønstre. Tror det er fullt mulig å lakke tapet, men hør med ekspertisen. Det skal bli artig å se hvordan det blir.

Fordelen er jo også at om du blir lei, så har du ikke lagt ned alt for mye penger eller arbeid i det, så fort gjort å skifte ut.

Klem fra Kari

Tonemor sa...

Det tror jeg blir knall bra. Har også hørt at det brukes glassplater.
Blir spennende å se.
Klem Tone

Desirée sa...

Å så himla fine de var!! Nydelige farver, virkelig helt meg! Dessverre har jeg ikke erfaring med lakking av dem, men jeg håper det fungerer utmerket. For det der blir nok skitlekkert!

Ha en fin kveld!

Anita Tørmoen sa...

Flotte tapeter, og smart idé. Jeg har sett at noen dekker tapetet med plexiglass/glassplater utenpå. Fint det også:)

Hannes favoritter sa...

For noen nydelige tapeter! Veldig god ide!!!

Klem fra Hanne

Unknown sa...

Så fine tapeter! Det blir sikkert skikkelig stilig. Og lakk må da funke bra det!? :-)
Og fine puter også btw...

Martilie sa...

Lekker lekker tapet! Det blir virkelig spennende å se. Jeg vet noen bruker glassplate foran. Har dessverre ingen erfaring med lakk og vannsprut..

Ha en flott helg!

Klem fra Tove

Moski sa...

Dette var flotte tapeter. Nydelig mønster og farger. Får håpe ideen din fungerer, og at du kan bruke lakk. Ingen erfarging der,nei.
Falt for putene du har sydd i forrige innlegg. Skikkelig fine!

Timotei sa...

Ja, dette var et spennende prosjekt! Tapetene er helt nydelige!