Søk i denne bloggen

søndag 2. oktober 2011

Bøker på steder du trodde du ikke ville finne de...

Jeg har vært i Mundal, bokbyen i Fjærland.
Jeg har vandret mellom sjarmerende hus 
og bøker,
på steder du ikke trodde du ville finne de.
Omgitt av vakker natur og hengitt til en
estetisk opplevelse.
Basert på ærlighet, kan jeg betale for bøkene
ved å legge pengene i et lite pengeskrin.

Det var ekteparet Claus og Kari Kvamme
som fikk ideen til å starte bokbyen i Fjærland.
Det var når det ble tunnel til både
Skei og Sogndal
og ferjen etterhvert sluttet,
da ble Mundal hvor det alltid var liv, helt dødt.
Ideen var å få liv i butikken, hotellet og for egen del.

For et flott tiltak og morsom idè!
Jeg vil iallefall til Mundal igjen,
la meg fasinere av naturen, titte på alle bøkene og la noen få bli med meg hjem, 
og det å føle noe ekte og genuint
Ønsker dere alle en nydelig dag!

" Happiness is not perfect, until it is shared"

Med klem fra

12 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så utrolig kult! Fantastisk ide.

Berit T sa...

Så flott da! Artig at slik fungerer, og kjekt for de som skal ha litt lesestoff med seg på turen til eller fra.

H. sa...

Utrolig morsomt !
Ja, dette finner man vel ikke andre steder...

Flotte bilder !

ønsker deg en flott søndag ;)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Så du har vore på rundreise i fylket mitt:) Det er verkeleg noko spesielt med bokbyen!
God søndag!

Lindas hobbyhjørne sa...

Veldig smart ide ! Det er mange sånne originale ider rundt omkring i Norge syntes jeg :)
Ha en fin dag, klem.

Hjertedamas blogg sa...

Dette hadde vært stedet for en bokelsker, som meg!!!! Klemz grethe

KKvinneblogger sa...

Så morsomt!
Har hatt lyst å dra til bokbyen selv.

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Ja, det er fint der :) Har vert der eit par ganger, men kun på gjennomreise :) Godklem

Hellohello baby sa...

For en fantastisk kul og surrealistisk ide! Jeg ELSKER det!

Misemor sa...

Så artig! Sitter og ser igjennom bloggene jeg følger, har fått litt tid mellom hendene og så fikk jeg se dette, det gir energi! =)
Klem ToneB =)

Dronninghuset sa...

hei,
kom plutselig på at det har vært helt stille fra deg en lang tid nå.
hvordan er den med damen?
savner deg, innleggene dine.
håper alt står bra til med deg/dine. jeg sender en hilsen med en varm klem jeg,

klem Tove

SNILLPIKE♥ sa...

Bokbyen Fjærland viser at det meste går, om en har ildsjeler som står på.

Forresten mitt fylket jeg er født og vokst opp i. Men nå bor jeg i Hardanger, der som mannen min kommer fra.

Ønsker deg en herlig helg, klem.