Søk i denne bloggen

mandag 4. oktober 2010

Høstens lamper

Lamper med strikket skjerm fra Kvist

Nå trenger man ikke lenger tømme pengepungen for å få tak i en trendy lampe, siden møbelkjeder og andre rimelige leverandører også satser på lampedesign.

Treverk og imitert tre blir stadig mer populært i interiøret.
Når det gjelder lys finnes det trendy lamper i tre, en annen typisk trend er høstens strikk, i alle varianter.
Stikkordene for strikkemoten i høst er grovstrikket og hjemmelaget.

Bilder fra Ikea sin side

Selv synes jeg disse lampene fra Ikea er skikkelig stilige, både arbeidslampen som heter Barometer og vegglampen Gyllen.
Bildet er fra Ikea sin side

Men min absolutte favoritt fra Ikea når det gjelder belysning er og blir taklampen Maskros.
Dessverre for meg er den såpass stor at jeg ikke har plass til den.
Den krever faktisk en del volum eller høyde under taket.
Når lampen lyser danner den et vakkert mønster.




Denne lampen heter Flex og er fra Droog
Den har skjerm i myk og bøyelig silikongummi og er blitt designet med tanke på energibesparende pærer.
For fra 2013 vil det nemlig bare være lysrør, halogen, LED-og sparepærer og få kjøpt i butikkene.Bilder fra klikk.no

Denne lampen er laget av vinflasker, ganske så orginal.
Fra dutchbydesign


En av årets store trender er å hente inspirasjon fra naturen, treverk er b.la et av stikkordene.
Så om du vil henge med på trenden, er denne lampen fra Bohus absolutt noe å satse på nå i høst.



Selv har jeg kjøpt denne taklampen i stål fra Ellos, jeg er absolutt fornøyd med kjøpet mitt, men har ennå ikke fått hengt den opp over spisebordet.
Denne lampen vil helt klart bli en kontrast til det arvede spisebordet som kommer fra mine besteforeldre.
Men kontraster skaper spenning, og er noe jeg liker.

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!
Nå skal jeg sette meg godt til rette med en kopp kaffe innefor rekkevidde, og fortsette med å designe ferdig kjolen.

Og sist , men ikke minst, tusen takk for alle koselige kommentarer som blir lagt igjen her på bloggen.

med klem fra

14 kommentarer:

Frøken Fiolett sa...

Maskros lampen har en venninne av meg her. Den lager en helt fantastisk belysning, har kjempe lyst på den selv en gang. Men jeg likte lampen av vinflasker, den var stilig!

Fargebarn sa...

Mange herlige lamper her.LIker god de strikkede fra Kvist! :)

Ha en god uke!

gult hus i svingen sa...

fant et innlegg som har gått meg hus forbi. Men nå er jeg på nett igjen, for ett stort og flott utvalg av lamper. Likte egentlig alle, men mest meg er nok de 2 første fra IKEA. Så dem i går da jeg var innom IKEA en tur sammen med Skjerstad og Skjerstadmannen:-)

Fin spisebordlampe. Enig i at kontraster skaper spenning i interiøret:-)
Hvordan går det med kjolen?

Finfin tirsdag ønskes deg fra Trine:-)

Siljes Hobbyrom sa...

Så stilige lamper!! Likte vedlig godt de med strikket skjerm ;))

Flott blogg du har! La meg til som følger ;)

Klem fra Silje

tante fiolett sa...

Takk for kommentar på bloggen min:)
Ja det var mange flotte lamper!!

Spennende innlegg om feng shui..:)

Ønsker deg en flott kveld, klem Jeanette

Hasigamas mamma sa...

Jeg som har lampedilla blir jo helt skjelven i knærne når jeg ser så mange fine lamper... hi hi...
Interessant å lese om feng shui under her!
Ha en fin kveld!
Klem
Lise

Christine sa...

Heisann! Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Så mange fine lamper du viser, falt veldig for den strikkede varianten fra Kvist. Håper at du får en fin uke!

Klem Christine

Unknown sa...

Her var det jammen masse flott lampeinspirasjon gitt!!

Likte spesielt dei strikka :o)
Og enig angående Ikea lampa. Har heller ikikje plass :o(

Takke samtidig for ros og støtte ;o)

Ha det så bra så lenge!

Cecilia @ www.ceciliasverden.com sa...

Masse flott lampeinspirasjon -likte de med strikket skjerm. Taklampen fra Ikea er også kjempe flott!!

God natt.
Klem

Fruens sa...

Tusen takk for koselig hilsen på min blogg..
Så mange fine lamper..Koselig blogg du har,Ha en fortsatt toppers dag..
Klemmer fra Fruen

Gry sa...

Ja, nå er det tid for lys! Flott innlegg ;) Kule strikkelamper, men jeg liker veldig godt den arbeidslampe stilen for tiden, ønsker meg en slik. Kos deg i høstkvelden med tente lys og noe varmt i koppen ;) Klem fra Gry

Nooria sa...

Utrolig kule de lampene med strikk! Jeg er også litt opptatt av lamper for tiden.

I grunnen så var det en hel del inspirasjon å finne her :-), ikke minst den fine kjolen du har laget.

Takk for koselige besøk i bloggen min. Det setter jeg veldig stor pris på!

Franske drømmer sa...

Så mange fine lamper!! Mye jeg kunne ønsket meg her ;)
Klemmr

Unknown sa...

Maskros har stått høyt oppe på min ønskeliste lenge...helt siden soverommet vårt ble ferdig. Der er høyt under taket og masse plass. Men det har alltid blitt prioritert andre innkjøp. Kanskje veldig snart! ; )