Søk i denne bloggen

mandag 16. juli 2012

Om hvordan den gule fargen påvirker deg...

Gult er så mye.
Gult er er intellektets farge.Skal du lese til eksamen bør du gjøre det i gule omgivelser.
Mens gult egner seg ikke i soverom, spesielt ikke barnerom, fordi det kan føre til dårlig søvn.
Gult i interiøret kan virke oppløftende,men kan også virke urolig og irriterende hvis det er en sterk og kraftig gulfarge.

Vakker solnedgang over Hurumlandet,
Jeg som sykler får med meg alt fra blomstenes vakre farger og dufter til solens gang over himmelen.

Ønsker dere alle en ny deilig uke!
Klem fra


8 kommentarer:

Nooria sa...

Jeg er inspirert av gult for tiden. Jeg har derfor kjøpt meg en ring med en stor gul pynt på. Den løfter dagen! Skulle du vise bilder av kjolene dine sa du?

Edny sine puslerier sa...

Gult er kult, er det vel noe som heter;) Min barndomsvenninne hadde det guleste rommet du kan tenke deg! Både seng og vegger var malt!! Hun er egentlig en fargeglad dame i dag også;) Men gult finnes i mange nyanser, -heldigvis;) Fint i små porsjoner etter min mening.

Maria - Min oldemors hus sa...

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Stedet heter Kvesmenes, og utsikten; ja, den er fin. (",)

Bloggen din var et trivelig og inspirerende nytt bekjentskap. Ha en fortsatt kreativ og fin sommar!

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så nydelig bilde , gøy med fargeinformasjon. Ønsker deg en flott kveld :-) Anita

Anonym sa...

Gult er kult. Ihvertfall i de rette omgivelser. hilsen Byfrua/ Grethe

H. sa...

Gult er vel egentlig en "gladfarge" til tusen ! Og skal vel ikke bare minne oss om påske, ikke sant?

Jeg lenge lett etter en gul bikini, jeg...tror du det var mulig å oppdrive? Neida, for det var tydeligvis ikke "in" fargen på bikini i år, eller ifjor, da lete aksjonen begynte.... endte med en sort, som hadde litt gult mønster på seg.

Ciao fra Italia

Camilla Ajer Leerstang sa...

Interessant å lese om fargene
og hva de gjør med oss! :)

Før likte jeg ikke gul fargen i det hele tatt, men nå må jeg si at kult har jammen meg blitt kult ;)

Gult er jo også litt sommer! :)

Klem/Camilla

Marthe sa...

Så nydelig! det var spennende å lese hva du mener den gule fargen betyr! :-) det er så mye man ikke tenker på i hverdagen, men som så absolutt kan ha en faktor i hverdagen vår! Vakre bilder også! Ha en fin uke :-)