Søk i denne bloggen

onsdag 13. februar 2013

Vet du at du kan bruke farger bevisst?

 Vet du at du kan bruke farger bevisst?
Du signaliserer hvem du er ved å bruke farger, og en del av persoligheten din blir synlig gjennom hvilke farger og klær du bruker.
Fargekombinasjoner i klær har ofte en større effekt på andre enn deg selv, men du kan også bruke farger for å heve din egen energi på en trist, grå og tung dag.
Tenk deg en dæsj av  f.eks oransje, den glade fargen.
Om du synes det blir litt mye så kan du velge den i et tørklæ rundt halsen.
Prøv, så vil du kjenne hvilken energi det gir!

Vi kan alle bruke alle fargene i regnbuen, det gjelder bare å finne den rette nyansen og den som går enten mot det gule eller det blå.
Dette er igjen avhengig av hudfargen din.
Som barn, før vi var for påvirket av mote og reklame valgte vi ofte den riktige fargen til oss selv.
Jeg husker selv hvor godt jeg likte den varme oransje fargen, jeg visste ikke den gang at det var en helt riktig farge for meg.

Ta turen innom Fb siden for kjolene mine,
så kanskje du finner en kjole i akkurat den riktige fargen for deg!
Her viser jeg en liten smakebit

Ønsker deg en fargeglad dag!
Med klem fra







2 kommentarer:

H. sa...

Så fint det du skriver om farger...

Jeg ser det jeg har gjort er å bytte ut sorte klær (som jeg brukte mye vinterstid før) til grå nyanser, som jeg ser blir litt kjedelig, så det må til en farge, og det blir gjerne lilla ! En farge jeg ikke blir lei av, men derimot sort er jeg lei av for tiden....

Livet i Nord sa...

Ja farger er viktig! Jeg elsker farger og bruker mye rødt/orange/gult/grønt, men det må være varme farger.
Kler jeg meg i sort piffer jeg alltid opp med et fargerikt skjerf.
Blått skyr jeg unna, helt ubevisst. Tror ikke jeg kler blått heller så det er vel en grunn til at jeg aldri kjøper noe blått.