Søk i denne bloggen

fredag 20. august 2010

Fra brunt til lys turkis

Tenk at litt maling kan ha så mye å si,for det gamle skapet mitt har gått fra å være brunt til lys turkis.
Har lenge lekt med tanken på å male det, men ikke helt våget.
For skulle det ikke få lov til å beholde sin gamle patina og nostalgi.....det er hva jeg har tenkt.
Men når jeg ser hvor fint det har blitt, angrer jeg ikke ett sekund.

Men det ene har lett får å dra det andre med seg, for maler en litt her og der, og skifter farge....ja, så må man skifte farge på andre ting også.
Iallfall når man er langt over middels interessert i interiør, farger, stil og den slags.
Tror ikke Kid var lei seg heller, da jeg forlot butikken med en stor pose med nye gardiner og puter. Riktignok på salg, og hva er vel bedre enn det!
Og høsten er veldig nær, røsslyngen er her....like vakker som før.
Og når en snakker om farger, den passer jo helt perfekt til resten av interiøret.

Det gamle skapet før full make-over.
Og igjen , tusen , tusen takk for alle koselige kommentarer, jeg blir like glad hver gang.

Stor klem fra

21 kommentarer:

Unknown sa...

Ahhh, det blei jo barra superfint!!! Du må ikkje angra på det nei!

Eg har ein del teakmøbler så eg lenge har hatt lyst te å mala, men har alltid fått beskjed om at "det e altså ikkje lov"!

Nå har eg jo imidlertid HELDIGVIS havna inne i denna harlige bloggeverdenen, og ser at det e jo lov ;o)

Glede meg te å mala, og sku jo helst gjort det med ein gong, men nå ska eg mala vegger lister og tak på stue/kjøkken fysst. E vel lurt å smøre seg med litt tålmodighet då tenke eg, og vente og sjå kossen det blir og ka fargar som då vil passa best på møblene ;o)

Og eg fant ut at den nærmaste plassen de selge dei stolane "dine" e i Bergen, men fant ikkje pris... Vett ikkje om eg tør å spørr...? Har seriøst lyst på sjøl.

Og takk tebake for alltid koselige kommentarer. Eg e fremdeles litt overraska øve kor uhyre glad eg blir, hihi :o)

Elizabet Stilig hjem sa...

Så utrolig fint skapet ble, virkelig nydelig!

God helg!
Klem Elizabet

Lindas hobbyhjørne sa...

Så lekkert skapet ble :) Alltid like spennende om ting blir som man her tenkt, når man maler noe nytt. Men du var jo virkelig heldig med fargen :)
Ha en fin dag :)

Anonym sa...

Det ble skikkelig fint,den fargen var bare helt perfekt,gammel og avstemt. Kjenner meg igjen,maler jeg en ting så må jeg fortsette,hehe,men det er jo det som er å være interiørfrelst. Utrolig fint hos deg. :)Klem Mette.

HBJ sa...

Vågalt og flott! Så gode fargar du set saman. Bærre lekkert! :O)

Barbros lille atelier sa...

Så utrolig fint det ble! Nyyydelig farge! En av mine favorittfarger. Helt perfekt til skapet. Og fargen på røsslyngen er virkelig vakker mot det turkise. Er ikke i tvil om at du gjorde det rette ved å male skapet:-)

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

Anonym sa...

Så flott det ble, nydelig farge!!!
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Mio

Hjertedamas blogg sa...

Nydelige farger!!!!! Både lilla og den turkise:DDD Jeg er svært nysgjerrig på den nemlig:DDD Den virker liksom litt grønn-turkis?????Jeg må finne meg et fargekart, for den jeg har, har ikke S2020-B50G. Jeg er klar for farger i heimen, men fargemotene er liksom ikke helt med,- de går liksom i hvite og beige fargene:((((( Og jeg syntes fargene, som du har på headeren din er så fantastisk herlige:DDD Jeg blir så glad hver gang jeg ser den:DDDD Jeg er veldig glad i høsten og høstfargene, og de mettede turkis og lillafargene. Klemz Hjertedama/ Grethe

Janne i Fagerlia sa...

Dette ble kjempestilig! Du har valgt en nydelig farge til skapet. Kjenner godt til dette med at malingsprosjekter ofte blir større enn planlagt. Det ene drar det andre med seg, og plutselig er det blitt mange dagers arbeide.

Anonym sa...

Skapet ble kjempe fint! Nydelig farge.
Kos deg i helga.
Klem igi

Marie sa...

Det gamle skapet ble utrolig fint. Og fargekombinasjonene i hele innlegget var nydelig <3
Flott blogg - hit kommer jeg igjen.
God helg
Marie

Hos Jorunn sa...

Hei Mimmi-Leone! Takk for en koselig hilsen. Du verden for et vakkert skap du har og den fargen ser helt nyyydelig ut, kan jeg spørre hva den heter? Ønsker deg en flott helg! Klem fra Jorunn

Gry sa...

Skapet ble nydelig Mimmi-Leone! Den lyse turkisfargen er bare så utrolig nydelig, jeg får virkelig lyst til å male noe i den fargen selv! En skulle vel ikke være så redd for å ta slike sjanser iblant, som regel angrer man seg jo ikke, for det er jo en grunn til at man går og lurer på om man skal male det... Flott ble det! Åh ja, røsslyngen er så vakker ♥ Har ikke kjøpt eller plukket det ennå, men det står snart for tur. Morsomt å kunne unne seg nye gardiner og puter på salg en gang i blant, det har jeg også gjort. Nyt helgen kjære deg ♥ Klem Gry

Skjerstad sa...

Tusen takk for fin kommentar inne hos meg :) Det skapet ditt ble kjempelekkert :)Turkis har sneket seg mer og mer inn på kjøkkenet mitt ;)Fin farge :)

God helg til deg :)

Mitt lille hjørne sa...

Hei,

Takk for koselig hilsen hos meg :)

Skapet ble bare lekkert! En slik farge hadde jeg nok ikke våget å male et møbel i, men hos deg ble det bare kjepefint! Det stod så flott til omgivelsene.

Ha ei trivelig helg du og!

-Renate-

Mitt lille hjørne sa...

Kremt... Mente selvfølgelig *kjempefint*

;)

Sylke Feldhusen sa...

Så fint skapet ditt ble! Ja, det er ofte slik at det ene drar det andre med seg... ;)

Ha en fin helg! Klem

Marie sa...

Så fint :)

Alltid kjekt med litt forandring :) Det blir nesten som å få ny stove :)

Hvit Villa sa...

Så vakkert skapet ble, helt utrolig!!! Nydelig skap var det jo i utgangspunket også, men likevel!

Tulip sa...

Å såflott det skapet ble:)
Nydelig farge du har valgt. Litt av en jobb å male, men når man er ferdig er man veldig fornøyd!!!

På landet sa...

God morgen :) Takk for hilsen hos meg. Skapet ble lekkert! Ja det er ofte sånn at det ene drar det andre meg seg, kan fort bli dyrt hihi....

Klem