Søk i denne bloggen

søndag 15. august 2010

Kjærlighet ved første blikk


Acapulco chair
har fått sin renessanse.Og for meg kjærlighet ved første blikk.
For denne stolen vil jeg ha!
Egentlig er den beregnet for utebruk, hvor sola og lyset gjør at den danner fantastiske mønstre.
Men hos meg skal den få stå inne, på vinterstid tenker jeg at den kan være deilig å sitte i om jeg lar den få selskap med "Ludde" saueskinn fra Ikea.



Og den er faktisk god å sitte i, til tross for sine mange tråder av robust plast.
Jeg har nemlig prøvesittet den.Du kan velge mellom flere forskjellige farger.
Selv ønsker jeg meg den sorte eller den turkisblå.
hmm...valgets kval..
Stolen ble første gang produsert på 1950-tallet.
Den er fra Mexico, nærmere bestemt Acapulco ,derav navnet.
Designeren er ukjent. I dag er det Oficina Kreativa som står for produksjonen.

22 kommentarer:

Eva sa...

Veldig flotte. Stilig skygge-effekt den gav i sollyset.
Litt deilig å sjå litt andre stila inn i mellom.

Ha ei knakande gonatt!

Eva;)

Dronning Maud sa...

Hei:)
Ja lampen er fra Kartell:)
Tøff stol.Kjekt med møbler som er designet lang tid tilbake.

Unknown sa...

Åhhh, sånne vil eg og ha!!!
Såg de i Danmark, og sikle, sikle ;o)

Og tusner på takk for at du e så flink te å legge igjen koselige spor itte deg inne sjå meg :o)

Hulda sa...

Det var en spennende stol! :) Likte veldig godt bagen du har sydd. Så lekker den ble, og gjenbruk er jo tingen. :)

Hasigamas mamma sa...

Nice!!!!! Jeg ELSKER stoler, og denne var superkul!
Drømmer om et større hus, så jeg kan få fylle på med flere stoler... hi hi...
Takk for hyggelig hilsen inne hos meg forresten!
Ha en super dag!
Klem
Lise

Hjertedamas blogg sa...

flotte stoler, men de hadde nok ikke passet hos meg,- i så fall måte de ha levd livet ute i hagen:DDDD Profilbildet mitt ble faktisk knall bra:DDD Jeg ser ut som ei dame i min beste alder, snart femti, rund og deilig,- og ser ganske så fornøyd ut med livet,- Og vi snakker om ei dame som gjemmer seg når noen skal ta bilder. Jeg blir sjelden så pass på bilder, at jeg makter og se hvordan jeg ser ut. Og det er fordi folk knipser for og ta bilder, og uten og bruke hjerte:DDDDD He-he. Klemz Hjertedama/ Grethe

Anonym sa...

Takk for koselig hilsen hos meg.
Stilige stoler.
Jeg lurte også på om de var gode å sitte i, var jo bra du hadde prøvd en.
Ønsker deg en fortsatt fin dag.
Klem fra Mio

Martes atelie` sa...

Tøffe stoler. Har sett på noen lignende...men mer firkantet. De sorte var råtøffe.

Ps...kantarellene her vokser ved siden av en sti som det bruker å renne en del vann. Fuktig plass men ikke for våt. Kanskje du finner noen?

KKvinneblogger sa...

Så tøffe stoler!
Vet du hvor de selges i Norge og hva de koster?
Sikle, sikle :)

Anonym sa...

De var kjempe fine! Blir helt sikkert flotte inne møbler med puter og saueskinn.
Klem Igi

barnigjendesign sa...

Takk for hyggelig kommentar og for at jeg fant din fine og inspirerende blogg. Legger meg som følger og legger deg under mine favorittblogger.
Klem!

Hvite tulipaner sa...

Hei og takk for at du vil være med på Pay it forward hos meg. Kjempekoselig! Bare send adressen din til hvitetulipaner at hotmail dot com så kommer en oakke til deg i nærmeste fremtid:)

Så fin blogg du har,så utrolig mye fint du lager!Ble veldig imponert jeg nå:)
Og ja,Acapulco stolene er bare helt flotte!
Ha en flott tirsdag!
Klem

Hvite tulipaner sa...

Hei igjen:)
Så først nå at det faktisk er allerede 3 stk påmeldte og at du ikke har meldt deg på engang:)
Gikk litt fort i svingene;)

☆Therese sa...

Kul stol!!!

Så koselig at du la igjen en hilsen hos meg :O) Koselig med nye bekjenskaper. Flott blogg du har.

Ja vi skal nok nyte høsten når den kommer også, men først satser vi på noen fine sensommer dager og kvelder til!
Ha en god uke!

FlorasFrue sa...

Så fine de var! Kunne godt tenkt meg en sånn i stuen :)
Ønsker deg en flott dag!
Kjersti

Gry sa...

Hei Mimmi-Leone og takk for alle superkoselige ord fra deg! Blir bare så glad og i godt humør, du er så GOD <3 Wow, så stilige stoler da! Skikkelg kule! Valgets kval med farge, de sorte var jo lekre og kanskje mest tidløse? Uansett, det blir bra så lykke til med valget! Så lekker weekend bag du har laget da!! Både pratisk og fin. Så morsomt å fullføre slike verk, den kan du være kjempefornøyd med <3 Ønsker den en fin uke videre! Klem Gry

Mor og datter sa...

Åh så stillige stoler!! :)
Tusen takk for koselig kommentar på siden min! Ha en fin uke du og! Stor klem

Consept Constanse sa...

Hei og hopp!
Takk for koselige meldinger. på min blogg. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har svart deg før men tiden strekker ikke helt til....
Ja, jeg har gått på Westardahl. Var det du som ringte meg og lurte på om du burde søke? Håper ihverfall at du har hatt glede av å gå der og at du har fått en jobb du trives med. Fin blogg du har. Acapulcoen er jo bare gørlekker men kanskje ikke så god å sitte i? Ike så farlig heller når den er så vaker å se på :-)
Hilsen fra Co9

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så artige stoler :) Kult at dei kjem i fleire farger :)

Ønsker deg ein deilig seinsommer :)
Nyt det!

Godklem

Fargebarn sa...

Disse stolene er flotte ja! Synes også de var overraskende gode å sitte i. Kunne godt hatt noen slike ute på terrassen om sommeren, så kunne vi hatt de inne resten av året!

Ha en finfin dag!

Nikoline sa...

Hej,

Hvor har du fundet stolen med hvidt stel? Jeg kan kun finde dem med sort stel på nettet, men synes det hvide er meget flottere!

Nikoline

Nikoline sa...

Hej,

Hvor kan man købe stolen med det hvide stel, som du har vist på billederne. Jeg kan kun finde dem med sort stel.

Nikoline