Søk i denne bloggen

søndag 24. mars 2013

Forslag til påskepynt som du kan lage på 1-2-3

Her kommer forslag til påskepynt som du kan lage raskt og enkelt selv.
Er du glad i å hekle og strikke har du kanskje allerede liggende noen garnnøster i hvitt og gult!
Her har jeg ganske enkelt heklet blomster som jeg har tredd inn på kvister med gåsunger på.
Og finner du ikke gåsunger nå, så kan du like gjerne bruke kvister uten.

Jeg har også heklet mange små blomster i forskjellige farger som jeg bruker både til borddekorasjon og pynt som vist her.

Lykke til, og lurer du på noe så bare spør!

Ønsker deg fine dager!
Klem fra



6 kommentarer:

Livet i Nord sa...

Så flott og så enkelt! Takk for tipset.
Jeg ønsker deg en fin palmesøndag:)

Anonym sa...

Så nydelig pynt du har laga:)dei hekleblomstrne var kjempefine!
Her skinner sola og det er så godt ute på terassen!
Ønsker deg ei god påske:)
Klem fra Lillian

BrittB sa...

Fine hekla blomster i glade farger -Så dekorativt og enkelt!
God påske til deg! :-)

Anonym sa...

Nydlige! Har du en oppskrift, vær så snill? God påske:-D lene

mimmi-leone sa...

Hei Lene!

Riktig god påske til deg.
Til blomsten har jeg brukt heklenål nr 3

Hekle seks luftmasker som du fester sammen med en kjedemaske til en ring.
Så hekler du ca seks nye luftmasker som du fester med en kjedemaske ned i ringen, dette gjør du fem ganger rundt hele ringen.
Ned i hver av de fem ringene som skal bli blomsterbladene hekler du først en fastmaske så seks staver så en fast maske, dette gjantar du i hver av de fem ringene.
Du har da fått en enkel blomst.

Lykke til!


Anonym sa...

Takker takker! Nå blir det blomster her også:) fortsatt god påske:) lene