Søk i denne bloggen

onsdag 24. november 2010

Bokhyller og andre hyller.

Bildet er fra freshome.com

Jeg maler hyller
Jeg maler hyller i mitt 60-talls hus.
Hyllene skal være i gangen, og kanskje huse mine mange bøker eller annet..
Det som kjennertegner et hus fra 60-tallet er b.la at de er lange og smale, og at kjøkkenet er knøttlite, møbleringen er derfor en utfordring.
Min gang er lang og smal med hele syv dører.og det sier seg selv at dette er litt av en utfordring, hva plassering av møbler og diverse annet angår.
Gangen har derfor fått fargen hvit for en forstørrende effekt og diverse speil.
Riktig belysning er helt klart viktig.
Spotter er innkjøpt til å ha i taket.Så kan jeg vri og vende på de, og belyse de riktige punktene.

Foreløpig ligger hyllene mine å tørker på gulvet.
Jeg har malt de med sølv bengalakk, og synes det så langt ser skikkelig stilig ut.
Med en litt spesiell effekt.
Hylle knektene er kjøpt på Indiska.

I mens hyllene mine ligger på gulvet å tørker, kan dere titte på disse bokhyllene så lenge.
Så skal gangen fotograferes med hyllene på plass, om ikke alt for lenge håper jeg!

Og som tips!
Bengalakk gir virkelig en flott effekt på ting du ønsker å forandre utseende på.
Bildene er fra freshome.com

Bildene er fra designartist.co.kr


Bildet er fra freshome.com
For flere bilder av stilige og anderledes bokhyller, ta turen innom
freshome.com

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld!
Med klem fra



13 kommentarer:

Alven sa...

Hei :-)

Ja her var det bokhyller i mange unike fasonger :-) Artig :-)

Ønsker deg en flott uke videre :-)

Klem

Sylke Feldhusen sa...

Hehe, har selv også en lang og smal gang, med hele 8 dører pluss åpning mot stua ;) Så jeg kjenner til "problemet"! Gangen her er malt lyst, og nesten umøblert - for det er det ikke plass til.

Mange morsomme hyller du viser her!

Ha en fin kveld! Klem

Skjerstad sa...

Takk for hylle inspirasjon :)Lykke til med prosjekt ;)

Kos deg i kveld :)
Klem fra Janne

Marianne sa...

Det er fantastiske sjove boghylder du viser. Meget fantasifulde. Jeg sender lige et link til min datter. Hun læser til arkitekt og vil elske disse boghylder.

Der er GIVE AWAY på min blog – håber du har lyst til at være med 

By MARIANNE

Marthe sa...

Kjempestilige! gleder meg til jeg får hus og kan innrede det selv :))

Anita fra hjerterommet sa...

oj her var det manke skikkelig kukle og orginale bokhyller, stilig:)) De trærene var jo skikkelig kule da.

Gleder meg til å se det ferdige resultatet:))

Klem i natten.

1001natt sa...

Hei

og takk for hyggelig kommentar:)
Gleder meg til å se hyllene dine, høres veldig lekkert ut!
Ha en fin dag!
Klem Stine

My New England Dream sa...

Tusen takk for kommentar inne hos meg:) Så mange morsomme hyller du viser! Bengalakk har jeg også brukt før, resultatet blir kjempefint.
Ønsker deg en fin dag!
Hilsen Anne-Gry

Anonym sa...

Så mange stilige hyller.
Gleder meg til å se gangen din med hyllene.
Ønsker deg en fin torsdag.
Klem Mio

Black Feathers sa...

Heisann og takk for koselig kommentar hos meg ;)
Så masse lekre hyller du viser frem.
Høres lekkert ut med sølvbengalakk malte hyller. Blir spennende å se resultatet ;)

Ha en flott dag ;)

KKvinneblogger sa...

Mange kreative hyller her :)
Hyller er jo noe vi trenger over alt i huset. Morsomt å gjøre noe ut av dem.

Unknown sa...

Heihei!
Så mange kule hyller:)
Jeg likte veldig godt det hvite treet ♥ En slik kunne jeg virkelig tent meg i bloggekroken min på stuen:)

HA en herlig kveld!

Klem Line

Martilie sa...

Så spennende og annerledes hyller :)
Herlig inspirasjon!

Men - jeg gleder meg like mye til å se dine ferdig malt :)

Ha fine førjulsdager!

Klem fra Tove