Søk i denne bloggen

søndag 14. november 2010

Farger og lys

Det er så fint å stadig kunne få nye ideer, og å kunne glede seg over de små ting også.
Nå som det stadig blir tidligere og tidligere mørkt, er det fint å kunne tenne mange lys , både stearinlys og annet lys.
Synes det ble både dekorativt og fint å ha lyslenken på et stort norgesglass.
Nå står den på det gamle singer symaskinbordet mitt og lyser i vintermørket.

Jeg har alltid vært glad i farger, og selv om jeg også har vært innom mye hvitt i hjemmet , faller jeg raskt tilbake i fargenes verden.
Her et glimt fra stua.
Jeg har malt en fondvegg i lys turkis, resten av veggene er krem hvite.
Jeg liker veldig godt kombinasjonen lys turkis, krem hvitt og lavendel- og lilla nyanser sammen.

Sofaen min er en gammel slagbenk kjøpt på loppemarked for den nette sum av 400 kr.
Jeg har malt den lys turkis og fyllt den med puter.
Så har vi både sove og sitteplass
Hjemmeheklet duk på bordet, fat fra Åhlèns, englene er en forsmak på jul, og kjøpt hos Lykke Gave & Interiør
Og gamle sandkakeformer til te lys.



Etter at jeg begynte å blogge har kameraet blitt min faste følgesvenn, nesten overalt.
Bilder tatt en tidlig morgen på vei til jobb.
Det er da det er deilig å kunne komme hjem og fyre i en stor vedovn, og kjenne varmen bre seg i huset.

Gjennom
det bleke

vinterlyset
danser
glitrende snøfnugg
og legger seg
som
et mykt
varmt
teppe
over
forunderlige hemmeligheter
Ukjent

Ønsker dere alle en fortsatt fin søndag!

Med klem fra

20 kommentarer:

Frøken Fiolett sa...

Så koselig innlegg.
Jeg gleder meg til å se litt snø jeg og, her i Stavanger er det bare regn på gang nå. En helt vanlig novembermåned med andre ord ;)

gult hus i svingen sa...

så lunt og trivelig det er hos deg:) Fine bilder:)

Søndagsklem fra Trine:)

månestråle sa...

det blei flott med lysslynge i norgesglasset gitt :)
Har ikke fått kikket på kjolen din før idag - å du all verden så flott den ble !! Kjempehæli med den lille veska til :)
Kan godt tenke meg at du gleder deg til å bruke denne i adventstia og jula !!! kjenne æ får lyst på en ny sjøl - men æ orke nok ikke det før jul !

Klem Anita

Janne i Fagerlia sa...

Mye kjekt å lese her. Og bildet av alléen av trær var nydelig.

Marthe sa...

Så fint du har det da! Ser skikkelig koselig ut å tenne lys inne, når det er kaldt, men fint ute :-) Håper du har hatt en fin helg!

Shy sa...

Stilig med lyslenke i norgesglass, den var ny!

Familien i Fjellborg sa...

hei hei :)
så flott med lyslenken i glasset :)
og jeg må bare si at fargekombinasjonene dine er råflotte. Sofaen har du jo laget sååå koselig.
klem anita s

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så stemningsfullt med lyslenke i norgesglas!:) Og så mange herlege farger du har i stova di! Eg er enig med deg..ein MÅ ha litt farger:)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Konemor - Maria sa...

Koselige bilder, fikk litt juestemning her nå. Og nydelig kjole og veske under her :)!

Ha en flott uke!

Klem fra Maria!

Konemor - Maria sa...

JuLestemning, skulle det stå ;)!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

så kjempegod idé med lyslenke i et norgrsglass, ja, det må jeg jammen prøve! Hyggelig her hos deg, og deilig med fyr på peisen!

Med ønske om en fin uke fra
Cathrine :-)

Loccitane sa...

Hei.

Så utrolig koselig blogg du har.
For ikke å snakke om hvor flink og kreativ du er.
Her inne var det hyggelig, vi sees igjen :-)

Mvh Line

Vilma sa...

Hvor bor du fint , tak fordi du deler:-)

Frieblonder sa...

Hei!
Så koselig å finne en kommentar fra deg. Så fant jeg en ny blogg jeg kunne titte innom :)
Flotte bilder - og veldig stilig med lyslenke i norgesglass! :)

Jeg prøvde å fri til mine venner ang skjenken, men det er ingen som har stor nok bil, så da blir det nok noen andre som får gleden av vidunderet:)

Ønsker deg en fin kveld!
Hilsen frieblonder

Fargebarn sa...

Så koselig du har det. Virkelig hjemmekoselig og lunt!
Herlig med lys i Norgesglass. Det er jo alltid en slager ;)
Ha en finfin kveld

♥ Netta ♥ sa...

Så koselig blogg du har og for en herlig stue med masse deilige farger. Jeg blir så glad når jeg ser hjem som oser varme og kos. Og så herlige bilder du tok på turen din - nydelig!

Tusen takk for den kjempekoselige hilsenen på bloggen min - det er så koselig når dere legger igjen spor :-)

Klem
Netta

Unknown sa...

Så nyyydelige bilder fra det koseliga hjemmet ditt!

Og lysslynge i Norgesglass var ein god ide! Kanskje eg "stjele" den for eg har maaange Norgesglass ;o)

Tusner på takk for God Tur hilsen og. Det blir nok bra ja :o)

Fhager sa...

Hei! Koselig å høre att du likte syrommet mitt! Jeg koser meg fælt der i hvertfall! Fin blogg du har! Jeg må ha MASSE lys på denne tiden av året! Går noen pakker med telys på vinterhalvåret ja!:o) I den gamle leilighet vår hang vi opp en lyslenke i hjørnet av stuen fra tak til gulv. Likte den så godt, så den ble hengende helt frem til vi flyttet i sommer:o)

Kram ♥

ღ Iselin ღ sa...

Koslig blogg du har!

Marthe sa...

Jeg fikk ikke kommentert forrige innlegg? Men veldig fin engel!