Søk i denne bloggen

onsdag 10. november 2010

Boller på en onsdag og en veldig hyggelig overraskelse.


I dag fikk jeg en veldig hyggelig overraskelse, nemlig en koselig award fra Hjertedama.
Tusen, tusen takk...det satte jeg virkelig pris på!
Og med slik koselig oppmerksomhet øker iallfall energien min positivt.
Så det ble bollebaking på en onsdag.
Det var mine to gutter slettes ikke lei seg for, og selv om jeg hadde bestemt meg for ikke å innta boller sånn midt i uka, klarte jeg ikke motstå fristelsen da vaniljebollene stod rykende ferske på benken, og duften spredde seg i hele huset.
Så kjære deg, Hjertedama.... slik kan koselige ord og oppmerksomhet føre til....
Positiv energi

Vaniljeboller

1/2 pk. gjær
3 ss margarin
2dl melk
1/2dl sukker
1/4 ts kardemomme eller kanel
ca 1/2 l hvetemel
Stekes på 225 grader i ca 12 min

Jeg doblet porsjonen,
og brukte en pose Mors hjemmebakte kakefyll m/vaniljesmak

Award fra Hjertedama.
Ta turen innom hennes koselige blogg!


Med awarden følger en utfordring, jeg skal nemlig fortelle tre ting jeg liker å gjøre.
Og så sende awarden videre til fem andre som jeg mener fortjener det.

Tre ting jeg liker å gjøre:
  • Jeg elsker alt som er kreativt, det gjør meg rett og slett glad.
  • Jeg er veldig glad i å lese bøker.
  • Jeg er glad i å reise, små som lange turer, det gir manfold og påfyll.
Og så skal jeg sende awarden videre til fem andre, noe jeg ikke synes er særlig lett, da det er utrolig mange flotte bloggere her i blogglandia.

Men jeg gir disse fem bloggerne utfordringen:

gylneord.blogspot.com
bangs-hobby.blogspot.com
baremio.blogspot.com
brocante-antique.blogspot.com

Med awarden følger det fire regler:

1. Takk den du har mottatt den av
2. Kopier merket til bloggen din
3. Fortell tre ting du liker å gjøre
4. Send awarden videre til fem andre du syns fortjener den



Klem fra

12 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Har litt problemer med å sove i natt, så jeg tok meg en tur innom bloggen, for å sjekke ståa:DDDDD Så hyggelig at jeg kunne glede deg litt på en onsdag:DDDD Og jeg får lyst til å hyle av sorg, fordi jeg ikke kan bake disse bollene. Lider av allergi for hvetemel, melk, svinekjøtt, okse, frukt, mm. Men jeg kan jo se på bildene dine, mmmmmmm. Klemz i natten

gult hus i svingen sa...

gratulerer med Award:) Herlige vaniljeboller, eller skolebrød som vi sier her i Trondheim:)
Takk for oppskrift:) Nybakt gjærbakst er aldeles uimotståelig,spør du meg:)
Ha en fin dag:)
Klem fra Trine:)

emblas-kanel sa...

Tusen, tusen takk for awarden! Det var kjempekoselig :-)
Ha en fin dag, og de bollene så kjempegode ut.
Klem, Eva

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei.
Gratulerer med Award :)
OG tusen takk for at jeg fikk en av deg, det gledet meg virkelig.
Og vet du hva... det er min først :)
Stor klem til deg fra meg :)

Marthe sa...

Kjempeheldig du er da:-))

Hulda sa...

De bollene så deilige ut! Flott på stettfatet er de også. :)
*Husfruas Memoarer*

Anonym sa...

Gratulerer så mye med velfortjent award.
Tusen, tusen takk for at du gir den til meg, setter stor pris på det.
Boller på en onsdag, høres bare helt herlig ut.
De så kjempegode ut.
Ønsker deg en nydelig helg.
Klem Mio

Jannes lille sted sa...

Hei ☺
Takk for så hyggelig hilsen inne hos meg!

Kjempekoselig blogg du har!
Gratulerer så mye med award! og herlige boller du hadde laget. Det så deilig ut!!

Ha en flott helg
Klem Janne Merethe

Gry sa...

Mmmmm... Bollene ser HERLIGE ut!! Grattis med award også, vel fortjent ;))

Takk for gode ord hos meg, blir så GLAD <3

Ønsker deg en deilig helg! Varm klem fra meg

Anonym sa...

Hei.Gratulerer så mye med Award.Deg fortjent.De bollene så virkelig gode ut.Elsker vanilje krem.Nam,nam.Tusen takk for oppskriften.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Mia, New Room Interior sa...

De så fantastisk gode ut!! :-) Håper du har en fin kveld, og gratulerer med award! :-) Klem

Martilie sa...

Gratulerer med velfortjent award. Så koselig!

Nydelig fleesekjole og veske. Nå er du advents og juleklar :)

Ha en flott søndag!

Klem fra Tove