Søk i denne bloggen

onsdag 3. november 2010

Borddekking til inspirasjon♥

Kalenderen viser allerede 3 november, og mens inspirasjon angående jul fra magasiner og reklamemateriell øker i omfang, har jeg så vidt begynt å tenke på borddekking, julepresanger o.l.

Hos meg blir det helt klart ingen rød jul i år, jeg går for den hvite.
For farger i stue, kjøkken og gang er nå i fargene, sølv, krem, turkis og lavendel, og det vil helt klart kræsje med en rød jul.

Nei, i år skal naturen bringes inn i stua.
Kongler er allerede funnet, og jeg har fjernet bark fra vedhaugen min i kjelleren.
Hos meg blir det dekktallerkener i sølv, hvite tallerkener og selvfølgelig mange, mange stearinlys!
En vakker engel som i tillegg dufter helt herlig, kjøpt hos Fru Bruuns handelshus.


Dekktallerkener i sølv fra Nille og
hjertet er fra Broste


Naturen skal bringes inn i stua, og jeg synes det er vakre kontraster både i farger og materialet.
Kongler, bark og sølv dekktallerkener.
Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bruke barken til, om den skal være til pynt på bordet eller til "bordkort"
Men egentlig er det jo bare fantasien som setter grensene.

Inspirasjon til borddekking
Håper disse bildene kan være til inspirasjon for dere!
Bilder hentet fra nettet

Ønsker dere alle en fortsatt fin onsdag!

Med klem fra

6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

he-he, her i huset blir det omvendt i år, for jeg antar at litt rødt kommer inn i heimen, etter å ha vært fraværende i flere år:DDDD Skal til og med veve rød juleløper:DDDD Klemz

Shy sa...

Vakre juler, og borddekking rundt omkring!
Her vert det vel som åra før, tenker eg! Har mykje rødt, og mykje som ungane har laga opp igjennom åra. Prøvde å brenne opp nokre nisselys som har stått i årevis, men då vart det VILLE protestar frå ALLE ungane. Lysa måtte få stå, slik dei alltid har gjort.....

Anonym sa...

Nydelige bilder. :)
Flott hos deg.
Jeg har 2 stuer,
den ene blir rød
og den andre hvit.
Har såå mange nisser
som jeg har samlet
opp gjennom årene.
Måå bare ha rødt
i jula.
Gleder meg til
pyntingen. :)
Klem Mette.

Lappeline ♥ sa...

Flotte bilder og mye inspirasjon hos deg.Ønsker deg en fin kveld
Klem

Sissel sa...

Takk for kommentaren på bloggen min!

Koselig blogg du har, ligger meg til som følger. For her vil jeg inn og kikke mer ved en senere anledning!

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Det kommer helt sikkert til å bli kjempe fint hos deg! Tror jeg går for en hvit jul med innslag av natur... eller kanskje den blir rød? er vist ikke helt sikker.
Klem Igi