Søk i denne bloggen

lørdag 11. august 2012

Fargen turkis...

Vet du at:
Den turkise fargen som holder til i den kalde enden av fargeskalaen, 
og er enda kaldere enn den blå.
Den er kjølig og forfriskende og lar ofte tankene gå til 
 eksotiske strender og turkisblått hav.
Fargen turkis roer nervene og styrker immunforsvaret.

Selv har jeg forelsket meg helt i turkis i interiøret,
sammen med sølv, lavendel og kremhvite vegger.
Kanskje det er derfor jeg finner det så beroligende å sitte i stuen.
 For uten tvil,
fargene påvirker oss så mye mer enn vi er klar over.

Til alle dere herlige bloggvenner, en god helg ønskes dere
med klem fra



13 kommentarer:

Villaveien nr 1 sa...

For et nydelig bilde:)
Og en herlig farge.

Ja jeg tror og at vi påvirkes av fargene. Og du har en herlig og fargerik blogg som jeg liker. :)

Du er flink. ha en god natt skjønne deg:)

Klem fra Margareth

Tino sa...

Vakker farge, og vakkert bilde!
Ønsker deg en fin dag!
Klem T

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydelig farge<3 Ha strålande helg! Her skin sola B-)

Anonym sa...

Så nydeligt bilde,ja fargene påvirker oss og det er så godt at det finnest så mange flotte farger rundt om som me kan omgi oss med:)
Ein fin fin lørdag til deg:)
God klem fra Lillian

Sonja frå Sunnfjord sa...

Turkis er ein god farge for meg også:)

Anonym sa...

Jeg elsker hvit, turkis og lilla!!!!! Og i dag har jeg endelig greid å finne noen tekstiler i de fargene!!!!!! Så nå drømmer jeg om å finne et vatt-teppe!!!!!!! Og noe dynetrekk!!!!! Klem Grethe

Humlehagen sa...

Dette var bare vakkert!God lørdagskveld!:)

Fotballhjerte sa...

Er så enig, så enig... turkis er verdens herligste farge. Den varmer hjertet mitt, rett og slett :)

Herlig innlegg under med den fineste Bruno Mars-teksten. Fiiin sang :)

H. sa...

Nydelig bildet ! og interessant tekst.

Jeg har en venninne som er så flink til å bruke turkis i interiøret sitt, og det får meg alltid til å tenke på sommer, hav, og late dager.....

Dessverre, er ikke min kjære no' særlig begeistret for fargen, kan ikke skjønne hvorfor?

Men, gudskjelov liker han blått.

Helgen er på hell, så jeg ønsker deg en finfin ny uke :)

Ciao

Unknown sa...

Nydelig bilde! Viktig med farger som gjør en glad ja! :)
Med ønske om ei fin, ny uke!
Klem fra Carina

Anonym sa...

Ja, nydelig farge er det!! Blir så imponert over alle tegningene dine til høyre her :)

xo

Fabelaktig sa...

Hei søte deg,
turkis er en nydelig farge :) Herlige bilder du deler også!

må bare beklage at jeg er litt dårlig på kommentering om dagen, men jeg har hatt litt og drive med, samt at når sola endelig titter fram er det kjekt å være ute.

Fabelaktig ukesstart til deg! Jeg begynner uka med jobbfri til og med tirsdag, så her skal det nyyytes :)
- Maia

Black Feathers sa...

Nydelig bilde her hos deg i dag. Jeg er veldig glad i turkis og det både i klær og i interiør. Jeg fikk en gang slike babuskadukker i nettopp turkis.

Takk for koselig kommentar hos meg.
Ønsker deg en flott kveld ;)

Hilsen Eline ;)