Søk i denne bloggen

fredag 16. juli 2010

Forførende kopper


Disse kaffekoppene eller mokkakoppene som det heter, kommer fra mine besteforeldre.
De er så utrolig vakre med sin nydelig blåfarge og gulldekor, jeg har ikke hatt hjerte til å bruke de, redd for at de skal gå i stykker skjøre som de er.
Men egentlig burde de komme på bordet igjen...
Tror kanskje kaffen smaker ekstra godt i slike vakre kopper!
Er det noen her i blogglandia som kjenner til koppene, hvor de kommer fra?
Det hadde vært artig å visst, ingen av de som eide koppene lever lenger, og koppenes opphav har forsvunnet med de.

Vakre, ikke sant!

Klem fra


11 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Det var noen koselige kopper. Jeg likte blåfargen! Vet dessverre ingenting om historien bak.

Ha en god helg! Klem

Hannes favoritter sa...

Hei!

Tusen takk for trivelig kommentar inne hos meg! Så koselig at du vil følge bloggen min!

De koppene var kjempefine! Nydelig blåfarge!

Så fin blogg du har, og så utrolig mange spennende kreative arbeider du driver med! Imponert!

Tusen takk for titten her inne!

God helg!

Klem fra Hanne

Hjertedamas blogg sa...

Så fantastisk vakre kopper!!!! De er ihvertfall ikke norske, det er helt sikkert. Kanskje franske????? Slike kopper kan man ikke bruke, men bare ha til utstilling!!!!! Klemz Grethe

Anita S sa...

Hei hei

Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg - det gjorde jo så jeg fant deg også. Så mye flott og spennende du lager - imponerende.

Foreslår at du bruker de flotte mokkakoppene du har - selvfølgelig i litt spesielle anledninger. Det er nok ikke smartest å putte dem i oppvaskmaskinen....
De var kjempefine - årntlige skatter .

legger meg til som følger hos deg
for å få med meg flere spennende prosjekter.

Ønkser deg en flott sommerkveld
klem anita s

Trine sa...

Tusen takk for koseli kommentar :)
Kjempefint servise ;)

Ha en super fredagskveld!

Trine

Kaspara sa...

Hei Mimmi Leone
Så koselig med slikt fint arvegods!
De minner meg om et servise min farmor og farfar hadde, men jeg tror ikke det er helt det sammen. Men de er like nok til at jeg fikk slik farmor/farfar-nostalgi. De er begge døde for mange år siden.
Det var faktisk farmor som var den ekte Kaspara. Hun sydde til alle døgnets tider.
Synes de fine koppene dine burde få se dagens lys og komme på bordet! "Bruk alt man har i hverdagen og nyt det!" er min livsfilosofi.
Ha en fin sommerdag!
Klem fra kaspara

Camilla sa...

Takk for kjempekoselig hilsen på bloggen min:-)
Skal si du er flink til å hekle!! Fin blogg du har:-)

Fortsatt god sommer:-)

Ingvild B sa...

Nydelige kopper!
Bruk dem!!! :)

Solveig sa...

Kjempeflotte kopper! Helt enig med deg; de var spesielt vakkre:o))
Ønsker deg flotte sommerdager.
Hilsen Solveig

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺
Takk for koseleg kommentar i bloggen min☺

Nydelege koppar du har der☺
Skjøne godt du er redd for å bruke dei...

Håpe du får ei ny fin veke☺

Klem M♥

Sunnanvind sa...

Hej, och tack för din hälsning hos mig! Otroligt vackra koppar, bilden var väldigt fin också.

Ha det bra!

Kram Carina