Søk i denne bloggen

søndag 25. juli 2010

Ny kjole og silkemaling

Sterkt inspirert av Carolyn Quartermaine ble flaskene med silkemaling og silkestoff funnet frem igjen.
Fargene blir helt nydelig på silkestoffet, det minner mye om slik det blir om man maler med akvarellfarger.
Jeg har så mange ideer om dagen, og det gir en deilig glede.Og en ting er iallefall sikkert, kjede meg rekker jeg aldri å gjøre....
Silkemaleriet har fått lov å pryde fronten på en ny kjole.
Viser her litt detaljer fra kjolen.
Kanten nederst på kjolen er heklet, og ermene har fått blondekant,maken blonde rammer også inn silkemaleriet.
Viser her kjolen i sin helthet.

Jeg er godt igang med nye tanker og ideer til motiv og farger som kanskje skal prege en ny kjole, veske eller pute.
Og for de av dere som ble inspirert til å male på silke, så kan maling og gutta bestilles på cchobby.no.

Ønsker dere alle en fortsatt fin dag !

Klem fra

13 kommentarer:

Alven sa...

Hei :-)

Takk for koselig kommentar på siden min :-) Fin og kreativ blogg du har :-) Artig med silkemaleri :-) Og fint med det på kjolen :-)

Ha en fortsatt fin søndagskveld :-)

Unknown sa...

Endå ein flotte kjole ser eg!! :o)

Fekk lyst å prøva meg på silkemaling eg og nå, har visst aldri prøvd det ;o) Takk for tipset, har lagra linken.

Og takk for hilsen hos meg, bli så glad vettu. Og føle meg faktisk litt mindre aleina på tur, hehe!
Kanskje det blir litt flærre innlegg fra turen vår og, for her har eg gratis nettilgang og guttungen ser ut te å ha funne seg ein lekekompis i nabohytta :o)

Ha ein flott og kreativ dag, så bloggast me :o)

Synne Justesen sa...

Den blev godt nok fin.

Prøvede silkemaling engang for mange år siden hvor vi strøg groft salt på den endnu våde maling. Det gav et rigtig fint mønster.

Mvh,
Synne

Troen og Haapet sa...

Flott at du la igjen en kommentar hos meg, for da kom jeg jo inn på din blogg:) Takk;)
Du er jammen kreativ!Maler litt selv og det var fint å se dine bilder..inspiasjon hentes der det kan;)Får jeg spørre hva slags utdanning du nylig har tatt? Kos deg videre med å være et skapende menneske;)Klem

Hjertedamas blogg sa...

Silkemaling, ja!! det var tilbake til the 90`s!!!!! Da drev jeg også med silkemaling, mest tørkler og kort/ små bilder!!!! Men det var jo flott som motiv på kjole!!! Det spørs om vi ikke må plukke frem 90-årene igjen,, både i farger og hobbyer:DDDDD Klemz Grethe

HBJ sa...

Hei og takk for helsing på bloggen min. No har eg sett litt i din og fann mykje spanande! Legg meg som fylgjar. Likar godt å drive med silkemaling. Har kjøpt materiale på nett i Creativ company, Håkon Den Godes gate 1c, 7600 Levanger. Nettadr: www.cchobby.no.Der finn du masse inspirerande matreiale. Lykke til vidare!

Unknown sa...

Hei der, takk for din koselige hilsen hos meg :)
Så flott kjolen ble :))
Nydelig blogg du har♥ blir inspirert her :)
Titter snart innom deg igjen:)
Ønsker en flott mandag!
Klem Anki

Elizabet Stilig hjem sa...

Hei, tusen takk for koselig hilsen hos meg. Så utrolig flott og kreativ silkemaling. Nydelig! Kjempeflink du som kan slikt!

Ha en fin mandag!
Klem Elizabet

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥

WOOOOW!
Så flott kjolen blei da!
Kjempe flink er du!

Bloggen din er så flott med masse inspirasjon!
Likte godt skrivebordet ditt:)

Tusen takk for kjempe koseleg helsing frå deg♥

Ønskar deg gode sommardagar:)

Klem frå Astrid:)

Guttemamma sa...

Lekker ble den!! Kjenner meg igjen med det med alle ideene...bare tiden som stopper meg..
nattaklem♥

Bittelitens mamma sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen på min blogg :) Måtte jo inn og titte på din blogg også nå :) Og du er jammen kreativ! Så gøy med silkemaling, det har jeg aldri prøvd, og jeg visste ikke at man kunne gjøre så mye fint med det...

Håper du har en fin Tirdag, og at været er bedre hos deg enn her :)

Mvh

embla85 sa...

Oii, så kreativ dame:) Likte virkelig den kjolen:)

Takk for kommentar på bloggen min:)

Ha en fin kveld:)

Therese sa...

Vakker kjole altså!:) en sånnen kunne jeg ha tenkt meg selv :)