Søk i denne bloggen

onsdag 21. juli 2010

HØSTENS INTERIØRTRENDER

Skrivebordet mitt, et skikkelig 60-talls, men malt etter alle kunstens regler, med helblank maling.
Skapet på toppen er et gammelt medisin skap. Silkeduk malt av min eldste, som er utrolig dyktig innen det kreative. Lov å skryte av barna sine, ikke sant!!


Gammelt medisinskap


Tavle til magneter med en herlig tekst, som vi alle burde følge hver dag:
"Share a little love today"
Fra nordhjem.dk


HØSTENS INTERIØRTRENDER
Setter sluttstrek for krimskrams ,og den franske landstilen er ut.
Hjemmet skal preges av renhet, og harmoni, en mykere form for minimalisme.
Nytt kombineres med gammelt og mye er gjenbruksprodukter.
Og pusse opp gamle møbler er definitivt en vinner.
De fleste tresorter, med unntak av kirsebær er populært.

Overflaten skal være rustikke og gjerne være brukt gjennom generasjoner. Særlig gjelder dette spisebord, et møbel som får en stadig større plass.
Gyngestolen er på vei tilbake, det samme er håndbroderte puter og keramikk.
Samfunnets stadig økende fokus på økologi synes også å ha nådd møbelprodusentene.
Bevissthet rundt miljø og økologi har blitt et krav.
Gulv av tre, nå er det bred plank som gjelder, men like trendy er det å dekke gulvene med vinyl.
70-tallets trend med vegg-til vegg tepper er på full fart tilbake.
Når det gjelder veggene er en fargerik trend tilbake, fargene skal være sterke og livlige.
Klar blå, okergul eller kraftig cerise.
Hentet fra innmagasinet.no

Her er det visst bare å hente ned fra loft og opp fra kjeller.

Og jeg som hadde planer om å male det gamle arvede spisebordet!
Kanskje lurt å vente litt med det, i tilfelle jeg angrer. For man vet jo hvor lett man lar seg påvirke av trender, enten man vil eller ikke.
Og broderte puter, vet ikke om jeg liker det en gang. Jeg har noen arvede som foreløpig har fått plass, gjemt i kjellerstuen.

Tror jeg holder meg til stilen min jeg, inntil jeg også har latt meg påvirke til noe annet!

Klem fra...






6 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Mummi Leone

Tak for din kommenta på min blog forleden:) Sikke en fin blog du har dig, elsker den hvide stol på billedet. Rigtig fin.

Hav en dejlig aften

Mange hilsner Vicki

Hjertedamas blogg sa...

Det var vell egentlig det jeg regnet med at farger kommer tilbake til høsten. Artig og høre at vinylgulvene våre blir poppis:DDDDD Men hvor skal jeg gjøre av gyngestolen, som jeg hev ut i boden???? Broderte puter er oki, og gjenbruk er toppers. Jøss, jeg føler meg nesten litt moderne jeg..... He, he, så lenge det varer!!!! Headeren din blir jo helt moteriktig den:))) og min, he-he, for den består av et bilde av en av mine gamle blikkbokser!!!!! Ha en flott kveld!!!! Grethe

Eva sa...

Hei.
Og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.
Trender er ikke lett å følge. For oss "opp i åra" er jo ringen snart slutta.
Du er jammen ei kreativ dame. Vil gjerne følge deg videre.
Klem fra Eva

Sylke Feldhusen sa...

Ja, det er rart, dette med trender... Minimalisme høres bra ut, det er helst der jeg er :) Jeg har så langt ikke latt meg påvirke av den romantiske stilen som har vært aktuell nå - bortsett fra å pynte med tørkede blomster ;)

Ha en fortsatt god uke! Klem

Malin sa...

Så hyggelig å få besøk av nye:)
Måtte jo kikke innom deg da vettu;)
Å tror du ikke jeg bestilte helt likt det vakre skiltet du har i innlegget her!

Gleder meg til å få det!
En god påminnelse å få hver dag!

God helg til deg fra Malin!

Guttemamma sa...

..........og jeg som er så glad i den franske landstilen...skal få fortsette å bli hos oss tror jeg:-)
Flott du har gjort det på skrivebordet, det likte jeg!
klem♥