Søk i denne bloggen

fredag 14. januar 2011

Dette er gjenbruk...

Jeg liker ordet gjenbruk..
Jeg liker å se potensialet i ting som ellers kanskje ville ha blitt kastet.
Derfor liker jeg også å gå på loppemarkeder i bruktbutikker og andre lignende steder.
I fjor sommer var jeg på stedets loppemarked å kjøpte en noe "sliten" krakk, med en ganske så, i mine øyne grusom farge.
Det er så artig å se den store forandringen som skjer bare ved litt maling og et nytt stoff.
Og enda mer koselig er det å kunne vise den til dere.
Jeg har malt den med sølv bengalakk og et strøk med gull/bronse forgyllingsfarge.
Stoffet er i velour, men jeg syntes det ble litt kjedelig med det ensfargede stoffet derfor har jeg sydd på noen av de mange lappene jeg har heklet, også kalt oldemorsfirkant.
Et lite før og etter bildet for å vise hvor stor forandring det ble på krakken.
Og om noen lurer på sofaen min i bakgrunnen, så er også den kjøpt på loppemarked, jeg har malt den i en turkis farge.  
Så ønsker jeg alle en kjempefin dag!
Klem fra

7 kommentarer:

Hellohello baby sa...

Den ble jo rett og slett kjempe søt og koselig!

Ha en fin dag :)

Klem fra meg <3

Hjertedamas blogg sa...

Kul krakk:DDD Ønsker deg en flott helg:DDD Klemz

Lindas hobbyhjørne sa...

Ja, der kan man se hvor fint gammelt kan bli :)
Jeg har drevet med gjenbruk i mange år selv og min datter har nesten bare det, hun har det så fint.
Ha en fin dag, klem.

Anonym sa...

Fin den ble og så herlig du har pyntet. Smart å legge heklalapper på den måten. Flott benk med herlige puter også.
God helg.
Klem:)

Trollmora sa...

så fint!!!!!! Og så nydelige farver! :) Imponert jeg!

Sylke Feldhusen sa...

Krakken ble definitivt penere etter at du pusset den opp!

God helg til deg! Klem :)

Beate sa...

Har kikka meg rundt i bloggen min. Det var masse flott du laga. Ha ei flott helg. Hilsen Beate