Søk i denne bloggen

mandag 17. januar 2011

Dette må jeg bare vise til dere!

 Carolyn Quartermaine,
maler, dekoratør og designer;
bruker sitt hjem i
Sør-Frankrike som en skissebok.

Jeg kjenner at jeg rett og slett  blir glad av å titte på bilder som dette, glad fordi jeg blir inspirert til å hente frem silke og silkemaling å sette i gang.
For alle de av dere som har prøvd å male på silke, så vet dere sikkert hvor vakkert fargene blander seg inn i hverandre. omtrent som akvarellmaling.
I fjor sommer så malte jeg på silke å sydde det på fronten av en kjole. 
Det frister absolutt til gjentakelse...
Men så var det tiden som aldri strekker til, og for å få litt flere timer, ja.. så ender jeg alltid opp med å sitte oppe til langt på natt for så å stå opp stuptrøtt hver eneste morgen.
Og ikke er jeg noe supermenneske heller, selv om jeg av og til skulle ønske jeg var.
Det er så utrolig mange ting jeg har lyst til å gjøre som jeg ikke rekker, eller iallfall tar så mye lenger tid enn jeg skulle ønske.
Det er derfor så utrolig deilig at for hver dag som går, så blir det lysere og lysere.
Så da blir det kanskje en ny kjole snart, og i mens skal jeg passe på å ta en titt på Carolyn Quartermaine`s bilder, for å holde inspirasjonen ved like.
Puter med stoff fra samlingen Flowers.
 
Maleriet er laget av Carolyn, som foretrekker å
lene maleriene
opp mot veggen i stedet for å henge dem opp.
Hun har sin svært spesielle og poetiske stil som hun maler på tekstiler .
Carolyn Quartermaine fikk sitt gjennombrudd på slutten av 80-tallet, ved å skape skjerm-print design eller male direkte på silke, fløyel,voile eller lin.

 Tusen takk for alle koselige tilbakemeldinger, jeg kjenner jeg blir like glad hver gang.

Nå er bordet mitt ferdigmalt og stolene står for tur.
Jeg har fått hentelapp fra Posten, så da er det nok tapeten fra Retro Villa som har kommet.
Og jeg gleder meg så til å vise dere det ferdige resultatet.

Så ønsker jeg dere alle en flott ny uke!

9 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Hallois!! Jeg drev med silkemaling sånn midt på 90 -tallet en gang. Har lurt på det noen ganger, om jeg skal ta det opp igjen:DDD Men det var ikke noen billig hobby, husker jeg, for silka var dyr. Sikkert ikke noe billigere i dag, antar jeg:DDDD For i dag ville jeg malt større bilder:DDDDD Klemz i natten

Anita fra hjerterommet sa...

Vakre bilder du viser, mye inspirasjon å hente her:)

gult hus i svingen sa...

så nydelige bilder av maling på silke:) Likter kjolen du sydde deg i fjor sommer. har aldri malt på silke jeg, det blir vakkert da:)

Klem fra Trine:)

Janne i Fagerlia sa...

Så mange spennende interiørbilder du finner. Når det gjelder silkemaling, så har jeg også prøvd meg på dette. Var vel litt hekta et par års tid. Men nå er maleutstyret nedpakket og ligger godt bevart på loftet. Men når jeg ser bildene dine er det nesten så jeg får lyst til å ta fargene fram igjen.

Turid sa...

Skjønner godt du blir inspirert av dette ja. Jeg likte spesielt godt fargene på det første bildet. Jeg har også malt litt, men silkemaling har jeg aldri prøvd. Sikkert spennende! :-)

Consept Constanse sa...

Heisann Mimmi!
Fantastiske bilder du viser fra Carolyn Q. Liker spesielt det hvite og sarte rosa med lette og luftige tekstiler. Jeg har også laget et innlegg om tekstilene hennes for en tid tilbake hvis du vil se mer. En stund siden jeg har vært inne hos deg, synes du har fått en så flott blogg :-) Takk for hyggelig hilsner som du legger igjen inne hos meg også.
Ha en fantastisk dag. Vh Connie

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei.
Likte veldig godt de bilde.
Jeg skulle også ønske jeg hadde mere tid til alt det jeg virkelig har lyst til å lage.
Ha en fin dag, klem.

(eddas) sa...

Wow så vakkert det er..nydelig rett og slett..ja det kunne mann få lyst og prøve på:)Hva slag maling er det en bruker???
Ha en fin fin dag
klemklem

Marthe sa...

utrolig inspirerende og vakre bilder :-))