Søk i denne bloggen

onsdag 5. januar 2011

Et gammelt bord får ny plass

Bordet har stått på verandaen i hele fjor sommer, og i hele vinter, malingen har flasset av og det har fått en flott patina.
Egentlig hadde jeg tenkt å male det, men nå synes jeg det har fått en så flott farge at det ikke lenger er nødvendig.
Kurven under er kjøpt på Åhlens og rommer noen av mine mange interiørblader, Jeg har ikke hjerte til å kvitte meg med noen av de, det blir derfor riktig så mange etterhvert.
Lyslykten er fra Indiska, synes fargen på den passet så bra inn i stua.

Jeg har endelig fått vasket spisestuebordet slik at det er klart for et strøk med heftgrunn.
Kjenner det er litt tungt å komme i gang igjen etter noen late dager, men spenningen etter å se det ferdige resultatet driver meg til å fortsette.
Har vært litt usikker på om jeg skulle velge hvitt eller turkis, men har bestemt meg for turkis.
 
Duken på bordet er et gammelt  silke lommetørkle.
Er så heldig å ha to slike, ett med prikker og ett uten.
Og hvorfor ikke bruke det til duk!
Synd å la slike fine ting bare ligge i en skuff..


En gammel kurvhylle som har fått et strøk med sølv bengalakk.
Ønsker dere alle en flott dag!
Klem fra

6 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

det bordet ble kjempefint etter å ha stått ute:)det er slett ikke nødvendig å male alt:) Fint stilleben oppå bordet også, nydelig lyslykt fra Indiska:)
Gleder meg til å se det turkise spisebordet, ett malingsstrøk eller to og møbler får ett helt nytt liv:)
Onsdagsklem fra Trine:)

Trine sa...

Så nydelig bord.
Lykten falt jeg også veldig for, flotte farger.
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Et vakkert gammelt bord! Synes det ble kjempe fint etter å ha stått ute. Blir spennende å se det snart nymalte spisebordet!
Klem fra Igi

Marthe sa...

Kjempefine farger :-) Det ser så utrolig idyllisk ut hos deg :-)

Anonym sa...

Hei.Kjempe fint bord.Elsker det gammle.Så koselig du har det.Ønsker deg en riktig fin uke videre i det nye året.Klem fra Bodil.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fine farger :D

Godt nytt år!