Søk i denne bloggen

tirsdag 11. januar 2011

En forsmak på sommer

Jeg har tatt et lite dypdykk ned i bildearkivet til Livingetc og funnet disse bildene til dere.
En herlig smak av sommer.

Selv har jeg en rekke prosjekter på gang, som vanlig!
Men tiden strekker ikke til og fotolyset forsvinner alt for fort.
Her ligger siste kjøp fra Ikea utover gulvet, noe montert og noe venter på montering.
Det gledelige er at ideene bobler opp som sprudlende champagne.
Og det er riktig så deilig å være i en slik kreativ modus.

Jeg har vært inne på siden til Retro Villa og bestilt tapet, dessverre fikk jeg en e-mail i dag om at hun ikke hadde det antall meter jeg ønsket.
Men jeg har funnet en annen som er minst like fin.
Og jeg kommer til å legge ut bilder etter hvert som jeg blir ferdig.
I mellomtiden får dere kose dere med disse herlige sommerbilder.
Flotte vipler og fargerike plaststoler.


Franske kafe stoler, nærmere bestemt de berømte Tolix stolene. Designeren til stolene heter
Xavier Pauchard.
 Suksessen bak stolene begynner egentlig i 1907 da Xavier Pauchard klarer å finne ut at ved å dyppe platen i sinkkan man beskytte mot rust. Dette er kjent som galvanisering.
Stolen er generelt ansett som en klassiker, og jakten den opprinnelige pågår i den franske landsbygda. 

Ta de med ut å skap en spennede kontrast sammen med fargerike blomster og noen myke puter.

Jeg lar de to siste bildene tale for seg selv.
Varmt velkommen til nye følgere og takk til herlige inspirerende kommentarer fra dere!
Med klem fra

11 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

noen av bildene falt til og med i smak hos meg, som sverger til country stil, og jordfarger:DDD ellers håper jeg jo at du har lyst til å følge meg videre!!! For da må du nemelig legge inn adressa mi på nytt i blogg-rollen din:DDD Jeg kjøpte meg et nytt domene for en måned siden, og det ble jo bare krøll. Innleggene mine kommer bare ikke ut:DDDDD Derfor alle som ønsker å ha meg i blogg-rollen sin, legge meg inn på nytt:DDD Klemz
http://www.hjertedamasblogg.com/

gult hus i svingen sa...

liker sommerbildene og møblene og stæsjet på dem:)
Retrovilla har mange nydelige tapeter, skal du tapetsere Ikeahyller? Gleder meg til å se:) Det er så mange som bobler over av kreativitet her i bloggelandet for tida:) venter på det kreativiteten jeg også:)

De stoffene fra Quilthome er bare fantastiske:)
Ha ei flott uke:)
Klem fra Trine:)

Bird on a wire sa...

Åååå, disse bildene får meg til å lengte ennå mer etter vår og sommer. Så herlig med farger!
Er det ikke deilig når kreativiteten sprudler? Døgnet har ikke nok timer!

Tusen takk for hyggelig melding på lueinnlegget mitt, kjempehyggelig med tilbakemeldinger.

Anonym sa...

Herlige bilder, får meg til å lengte enda mer etter lysere tider.
Så kjekt du vil være med på min Give Away, har notert deg for 2 lodd, følger og kommentar.
Lykke til!
Ønsker deg en fin uke.
Klem Mio

Hellohello baby sa...

Hei!

Jeg vil gjerne gi deg "The Stylish Blog Award"!

The Stylish Blogger Award er en stafettpinne-utnevnelse.

Hvis du vil ta imot den må du:
* fortelle 7 ting om deg selv
* velge ut 15 fra din egen bloggroll og gi "The Stylish Blog Award" videre til dem
* linke en takk tilbake til bloggen du fikk "The Stylish Blog Award" av og gi beskjed til de 15 du velger om at de har fått en award!

Gratulerer, håper du vil ta imot, god klem til deg :)

Heidi sa...

Hei!
Takk for koselig kommentar inne hos meg:)
Flotte tegninger og malerier du lager. Og koselig blogg du har.
Kjenner jeg lengter voldsomt til sol og sommer når jeg ser bildene her:)
Ha en fin kveld, klem:)

ESMERALDAS HJERTE sa...

Hei; og takk for koselige ord nok en gang:)!

Lurer på om det er noen som lengter til gress under tærne??:):)

Tirsdagsklemm!

Muffin sa...

Åh, jeg er så glad for at det er flere enn bare meg som liker FARGER.

Marthe sa...

Dette var vel ikke fristende i det heletatt, jo det var nettopp det var det, jeg savner sommeren sååå:-)

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for noen nydelige bilder.Ja nå går det mot vår og sommer.Deilig.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Hellohello baby sa...

Takk så hyggelig! Hvis du synes 15 er mange, kan du ta 5 eller 10. Det ble mye arbeid med 15 kan jeg si deg! Tror jeg brukte 3 timer. Liker så godt alle de nye bildene du legger ut, men savner gamle Mimmi også! Må ikke slutte å legge ut fine bilder fra heimen din altså! :)